Onze haven

Onze haven, ons thuis

WSV Biesbosch is gehuisvest in de nieuwe jachthaven van Biesbosch Marina Drimmelen. De “nieuwe” haven van Drimmelen was bij de opening in 1970 de grootste plezierjachthaven van Europa.

Drimmelen wordt wel gezien als de poort naar de Biesbosch. In Drimmelen heerst altijd een gezellige drukte. Je kunt je er een hele dag vermaken: restaurantjes, speeltuinen, zeilschool de Biesbos, de Herengracht, verhuurbedrijven en een geweldig uitzicht op Nationaal Park de Biesbosch. Je zit namelijk zo dicht bij de Biesbosch dat je de rietkragen bijna kunt aanraken!

De jachthaven ligt dus direct naast het hart van de Biesbosch. Op het moment dat je wegvaart kun je gelijk genieten van de natuur in dit unieke stukje watergebied. Varen in de Biesbosch is steeds weer een belevenis. De vele kronkelende kreken en sloten leiden je naar prachtige plassen en kommen. Je kunt afmeren aan een van de vele steigers of voor anker gaan op een lekker rustig plekje. Naast de vele kreekjes of eilandjes verkennen, kun je aanleggen aan een stukje strand om lekker te zwemmen of te luieren.

Momenteel telt WSV Biesbosch 330 ligplaatsen variërend van 4 meter tot 18,5 meter. Alle steigers zijn voorzien van aansluitingspunten op 220 volt en hebben voldoende vulpunten voor drinkwater. De vereniging heeft twee eigen parkeervelden en eigen sanitaire voorzieningen (zoals toiletten en douches) op steenworp afstand van de steigers. Voor de leden staat er tevens een werkplaatsje ter beschikking. En bovenal ontvangen we onze leden en passanten graag in het zeer gezellige clubhuis ’t Foksel, voor een kop koffie of een Brabantse borrel.