Vereniging

WSV Biesbosch

Watersportvereniging Biesbosch is opgericht in 1967. De nieuwe jachthaven van Drimmelen was net klaar en een aantal watersporters die in de noord-westhoek van de jachthaven lagen besloten om een watersportvereniging op te richten. Het doel van de vereniging was om de watersport te bevorderen in de ruimste zin van het woord. Daarnaast was het ook belangrijk om gezamenlijk faciliteiten te gaan oprichten en belangen te behartigen naar de toenmalige gemeente Made en Drimmelen die de eigenaar was van de jachthaven. Namen als Piet Zijlmans en Thijs van Hulst leven nog voort bij de vereniging. Zij waren de eerste pioniers en zijn tot ere-leden benoemd.

De vereniging telt ongeveer 400 leden en de vereniging telt 330 ligplaatsen. Een aantal leden heeft nog geen ligplaats. Daarnaast zijn er leden die gestopt zijn met varen, maar nog wel lid blijven van deze gezellige vereniging.