Zeilen op zaterdag

Kennismaken met zeilen: "Zeilen op zaterdag"

Voor de jeugd organiseren we zeillessen op zaterdag. Deze lessen worden gehouden op de zaterdagochtenden tussen juni en september. In de vakantieperioden zijn er geen lessen. De lessen worden gegeven door onze leden zelf. De vereniging heeft een eigen vloot bestaande uit Optimisten, een RS Quest, en een J22.  De deelnemers kunnen ook met hun eigen boot meezeilen. De lessen zijn alleen beschikbaar voor (klein)kinderen van onze leden. Mochten je ouders geen lid zijn, dan bestaat er de mogelijkheid tot jeugdlidmaatschap.

Wil je hier meer over weten? Stuur dan even een e-mail naar Koen Zomer (via bestuur@wsvbiesbosch.nl), of informeer bij onze havenmeester.

Het zeilen op zaterdag wordt altijd afgesloten met een paar leuke evenementen na de zomervakantie. Zo is er het jaarlijkse Piratenkamp. We gaan dan met een schip de Biesbosch in als echte piraten!

Daarnaast is er de laatste zeilwedstrijd van het zomerseizoen in oktober, de Najaarswedstrijd. Tijdens deze wedstrijd is er een speciale klasse voor de jeugd, met name de jeugd die aan “Zeilen op Zaterdag” heeft deelgenomen.