Informatie

Welkom aan boord bij watersportvereniging "Biesbosch". Onze watersportvereniging is gehuisvest in de nieuwe jachthaven van Biesbosch Marina Drimmelen. De "nieuwe" haven van Drimmelen was bij de opening in 1970 de grootste plezierjachthaven van Europa.

imgA

Drimmelen wordt wel gezien als de poort naar de Biesbosch. In Drimmelen heerst altijd een gezellige drukte; je kunt je er een hele dag vermaken: restaurantjes, een speelhal, zeilschool de Biesbosch, het Biesbosch bezoekerscentrum, verhuurbedrijven en een geweldig uitzicht op de Biesbosch maken je dag tot een feest. Je zit namelijk zo dicht bij de Biesbosch dat je de rietkragen bijna aan kunt raken!

De jachthaven ligt direct in het hart van de Biesbosch. Op het moment dat je wegvaart kun je gelijk genieten van de natuur in dit unieke stukje watergebied. Varen in de Biesbosch is steeds weer een belevenis in dit waterrijke gebied. De vele kronkelende kreken en sloten leiden je naar prachtige plassen en kommen. Je kunt afmeren aan een van de vele steigers of voor anker gaan op een lekker rustig plekje. Naast de vele kreekjes of eilandjes verkennen, kun je aanleggen aan een stukje strand om lekker te zwemmen of zomaar te luieren.

prekstoelinbiesbosch

Drimmelen heeft veel meer te bieden: de zeilschool met zeillessen voor beginners en gevorderden, de door de vereniging georganiseerde cursussen, botenverhuur, de gezelligste watersportshops, een rondvaart door nationaal Park De Biesbosch, ligplaatsen voor passantenjachten, jachtbemiddeling en verkoop, service voor jachten, botenbergingen. De vereniging organiseert het hele jaar door evenementen zoals een openings- en sluitingstocht, feestavonden, een barbecue, in zomer en winter worden op de Amer zeilwedstrijden georganiseerd. De winterwedstrijden van wsv Biesbosch staan bekend als uiterst professioneel opgezet en Brabants gezellig.

wsvbie2

Het zomerseizoen van wsv "Biesbosch" is lang; vele aantrekkelijke activiteiten zorgen voor Brabantse gezelligheid. Jaarlijks zijn er verschillende maritieme activiteiten, zijn er motorbootdagen, zeil weekenden, zeil
wedstrijden, puzzeltochten, een barbecue weekend, een kienavond en een mosselavond. Natuurlijk mag u de vlaggetjesdagen niet missen! Een braderie, een vlootschouw, vrolijk versierde steigers en een gigantisch feest maken van de vlaggetjesdagen een festijn om naar uit te kijken.

imgD DSC03039
Momenteel telt de vereniging 300 ligplaatsen varierend van 4 mtr tot 18,5 mtr. Alle steigers zijn voorzien van aansluitingspunten op 220 volt en hebben voldoende vulpunten voor drinkwater. De vereniging heeft twee eigen parkeervelden voor totaal zo'n 75 voertuigen. De eigen sanitaire voorzieningen zoals toiletten, douches e.d. sluiten direct aan bij het clubhuis. Voor de leden staat er een werkplaatsje ter beschikking.

dsc03240

Een eigen wedstrijdtoren is geen luxe gezien het aantal deelnemers aan de winterzeilwedstrijden, die jaarlijks zo�n 60 tot 70 deelnemende schepen telt.

En uiteraard zijn wij trots op ons zeer gezellige clubhuis 't Foksel waar het goed toeven is.

Heeft u interesse in het lidmaatschap van onze vereniging, neem dan eens contact op met de kennismakingscommissie. Deze vertellen je alles wat je wilt weten over de vereniging en misschien maak je wel gelijk een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

Als passant bij onze watersportvereniging bent u van harte welkom. De havenmeester zal u gastvrij ontvangen, een passende plaats toewijzen en uw verblijf zo aangenaam mogelijk maken.

1.
T 0162- 682264